Metabolisme i equilibri nutricional

Subvencionat per:

Identificar els aspectes bàsics de la nutrició i la dietètica en l’ésser humà, així com adquirir uns hàbits d’alimentaicó equilibrada i saludable.

Temari

  • Mòdul 1: L’energia i els nutrients. Identificar els processos d’obtenció d’energia i els nutrients essencials que aporten els aliments que s’ingereixen.
  • Mòdul 2: Equilibri nutricional. Analitzar les bases de l’equilibri nutricional, els nutrients que proporciona cada tipus d’aliment, així com conèixer-ne els mecanismes d’absorció.
  • Mòdul 3: Trastorns alimentals i qualitat i higiene dels aliments. Identificar els principals trastorns alimentaris, així com els mètodes d’innocuïtat sanitària dels aliments.

Modalitat

  • Presencial

Durada

  • 30 hores

Sol·licita informació del curs

Nom i cognoms
Correu electrónic
Teléfono

El formulari ha estat enviat correctament!
Ha ocorregut algun error en enviar el formulari. Si us plau, revisa de nou tots els camps.

Metabolisme i equilibri nutricional Llegeix més »

Tècniques bàsiques d’assistència a persones en salut mental

Subvencionat per:

Identificar i aplicar eines d’intervenció bàsica en la salut mental en els pacients i el seu entorn.

Temari

  • Mòdul 1: Salut mental i benestar.
  • Mòdul 2: Principals trastorns mentals.
  • Mòdul 3: Tècniques d’atenció bàsica en salut mental.

Modalitat

  • Presencial

Durada

  • 40 hores

Sol·licita informació del curs

Nom i cognoms
Correu electrónic
Teléfono

El formulari ha estat enviat correctament!
Ha ocorregut algun error en enviar el formulari. Si us plau, revisa de nou tots els camps.

Tècniques bàsiques d’assistència a persones en salut mental Llegeix més »

Comunicació en llengua catalana N3

Subvencionat per:

Objectius general: Comprendre produccions orals i escrites, poder expressar-se i interactuar adequadament en diferents contextos socials i culturals, així com utilitzar el llenguatge en la construcció del coneixement, la comprensió de la realitat i l’autoregulació del pensament, les emocions i la conducta.

Continguts

a) Comunicació i llenguatge
Elements de la comunicació.
Comunicació verbal i no verbal: signes i codis
Llenguatge. Funcions del llenguatge i intenció comunicativa
Context i situació comunicativa
Varietats socials de la llengua: nivell culte, estàndard, popular, vulgar i llenguatges específics
Principis i normes de la interacció verbal en els diferents àmbits socials

b) Principis bàsics en l’ús de la llengua catalana
Estructura i nivells de la llengua: Nivell fònic, morfosintàctic i lexicosemàntic Forma i significat de les paraules
Relacions semàntiques entre les paraules
Categories gramaticals.
Tipus de sintagmes
Sintagma nominal: nucli i modificadors.
Substantiu, adjectiu i pronoms
Sintagma preposicional
Sintagma verbal: tipus de verbs, conjugacions, usos verbals en el discurs, valor de les formes no personals i perífrasis verbals
Sintagma adverbial: funció i classificació dels adverbis
Oració i funcions sintàctiques: Subjecte Tipus de complements (directe, indirecte, circumstancial, etc.)
Tipus d’oracions: Simples i Compostes
Juxtaposició
Coordinació: copulatives, disjuntives, distributives, adversatives i explicatives Subordinació substantiva. Titlla i adverbial
Procediments de cohesió textual: Repetició o recurrència, identitat referencial, el·lipsi, dixi, progressió temàtica
Marcadors d’addició, oposició, causalitat, localització espacial i temporal, ordenació o organització del discurs
Utilització del vocabulari en l’expressió oral i escrita
Arcaismes i neologismes
Préstecs i estrangerismes
Abreviatures, sigles i acrònims
Sinònims i antònims
Homònims
Paraules tabús i eufemismes
Ús de les regles d’ortografia
Aplicació de les principals regles ortogràfiques
Utilització dels principis d’accentuació. Diftongs, triftongs i hiatus
Maneig dels signes de puntuació (punt, coma, dos punts, punt i coma, guió, parèntesi, cometes, signes d’interrogació i exclamació).

c) Discursos orals i escrits
Text o discursos. Característiques.
Modalitat del discurs segons l’estructura i la composició
Narratius
Descriptius
Expositius
Argumentatius
Dialogats
Tipus de discursos segons les funcions del llenguatge: apel·latius, fàtics, expressius, poètics, informatius, metalingüístics
Varietats del discurs segons el context social i cultural:
Textos de la vida quotidiana: narracions o descripcions d’experiències
Textos propis de les ciències: cientificotècnics, juridicoadministratius, humanístics o assagístics
Textos literaris: poesia, novel·la o teatre
Textos dels mitjans de comunicació: periodístics o publicitaris Textos electrònics: correu, xats, blocs

d) Desenvolupament d’habilitats lingüístiques en produccions orals
Anàlisi i comentaris crítics de produccions orals corresponents a diferents àmbits (personal, professional, sociocultural) presentats a través de mitjans audiovisuals.
Dialogades: conversa, entrevistes, col·loquis, debats i tertúlies
Monologades: narracions, descripcions i exposicions orals
Anàlisi del llenguatge oral utilitzat en els mitjans de comunicació:
Registres del llenguatge en televisió, ràdio, cinema, publicitat
Intervenció en tertúlies i debats sobre temes d’actualitat social, política o cultural. Intercanvi i contrast d’opinions.
Planificació i estructuració prèvies
Ús del llenguatge adaptat al context i intenció comunicativa
Combinació de recursos expressius verbals i no verbals
Desenvolupament d’actituds respectuoses, reflexives i crítiques

e) Tècniques d’habilitats lingüístiques en produccions escrites
Anàlisi de diferents tipus de textos escrits: expositius, narratius, descriptius, argumentatius o dialogats
Anàlisi i comentaris crítics de textos procedents de diferents contextos socioculturals, basant-se en resums i esquemes:
Científic-tècnics, juridicoadministratius, humanístics o assagístics
Literaris Mitjans de comunicació (cartes al director, columnes d’opinió, missatges publicitaris)
Composició de diferents tipus de textos escrits, adaptant-se a les característiques pròpies de cada gènere:
Textos sobre la vida laboral i comunicació amb institucions (cartes de presentació, sol·licituds, currículums vítae)
Narracions i descripcions d’experiències, fets, idees i sentiments
Textos expositius i argumentatius sobre la vida quotidiana, temes socials culturals, laborals o de divulgació científica
Textos propis dels mitjans de comunicació (cartes al director, columnes d’opinió, missatges publicitaris)

f) Tècniques de recerca, tractament i presentació de la informació
Consulta d’informació de diferents fonts d’informació impreses i digitals (llibres, Internet, CD-ROM, enciclopèdies multimèdia, etc.)
Planificació, organització de materials i elaboració formal de les produccions orals i escrites.
Procediments de citació i referències bibliogràfiques en textos escrits.
Revisió i presentació de composicions escrites pròpies utilitzant les tecnologies de la informació i comunicació.

Sol·licita informació del curs

Nom i cognoms
Correu electrónic
Teléfono

El formulari ha estat enviat correctament!
Ha ocorregut algun error en enviar el formulari. Si us plau, revisa de nou tots els camps.

Comunicació en llengua catalana N3 Llegeix més »

Desplaça cap amunt